Een nieuwe collega aannemen of marketing uitbesteden? 5 tips waar je rekening mee moet houden.

Een nieuwe collega aannemen of marketing uitbesteden? 5 tips waar je rekening mee moet houden.

Een nieuwe collega aannemen of uitbesteden bij een marketingbureau of specialist?”

Het is een uitdaging waar veel bedrijven tegenaan lopen. Het marketinglandschap is in de afgelopen jaren enorm ontwikkeld dat het haast niet meer mogelijk is om alle expertises in-house te hebben. Voordat bedrijven de keuze maken is het belangrijk om zorgvuldig de behoeften, middelen, budget en doelstellingen van het bedrijf af te wegen bij het nemen van een beslissing. Soms kan een combinatie van interne en externe middelen, zoals het aannemen van een interne marketingmedewerker en het inschakelen van een marketingbureau voor specifieke taken, de meest effectieve aanpak zijn.

Of je een nieuwe collega aanneemt of een marketingbureau inschakelt, hangt af van verschillende factoren en de specifieke behoeften van jouw bedrijf. We hebben een aantal punten voor je op een rij gezet:

Expertise en capaciteiten
Als je merkt dat er bepaalde kennis ontbreekt in je bedrijf kan het aannemen van een nieuwe collega met de juiste expertise en capaciteiten een goede keuze zijn. Een interne medewerker kan zich volledig richten op de marketingactiviteiten van jouw bedrijf en kan nauw samenwerken met andere afdelingen en teams.

Kosten en budget
Het inschakelen van een marketingbureau kan effectief zijn, vooral als je geen groot budget hebt om een fulltime medewerker in dienst te nemen. Een marketingbureau kan flexibele diensten aanbieden op basis van jouw budget en behoeften, zonder dat je vastzit aan salarissen, uitkeringen en andere kosten die samen gaan met een fulltime medewerker.

Tijd en middelen
Het aannemen van een nieuwe medewerker vergt tijd en middelen, zoals wervingsprocessen, training en – niet te vergeten- de onboarding (!). Een nieuwe werknemer heeft tijd nodig om de nieuwe collega’s te leren kennen en de bedrijfsprocessen te ervaren.  Als je snel resultaten wilt behalen en niet veel tijd hebt om een intern marketingteam op te bouwen, kan het inschakelen van een marketingbureau een snellere optie zijn. Een marketingbureau heeft vaak al de nodige middelen en expertise om direct aan de slag te gaan met jouw marketinginspanningen en -uitdagingen.

Flexibiliteit en schaalbaarheid
Een marketingbureau kan flexibele en schaalbare diensten bieden die kunnen worden aangepast aan de behoeften van jouw bedrijf op elk moment. Ze kunnen hun diensten op- of afschalen, afhankelijk van de veranderende behoeften van jouw bedrijf, wat handig kan zijn bij seizoensgebonden campagnes, projecten of groeifasen.

Objectiviteit en frisse perspectieven
Een marketingbureau kijkt vanuit een andere hoek op jouw vraagstukken en biedt een frisse kijk op jouw marketingstrategie, zonder de interne bedrijfscultuur of -politiek te beïnvloeden. Een marketingbureau kan nieuwe ideeën en perspectieven introducerenm, die van buitenaf komen en mogelijk nieuwe kansen voor groei en verbetering identificeren.

 

Heb jij behoefte om jouw marketing uit te besteden voor projecten of  strategische ondersteuning? Bij Mentive staan we klaar met onze professionals en specialisten om je te ontzorgen met jouw marketingvraagstukken.
Klik hier om in contact te komen met één van onze collega’s!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Scroll naar boven